200325 häng på mig

Mötte upp pappa därhemma efter skolan och tog en skön paus med kalla köttbullar och paddan. Inte fel tänkt. Ännu mer rätt tänkt hade det varit om jag gjort lite skolpyssel då också, innan leken, och inte gäspandes ikväll, men vi utvecklar detta hela tiden med samtal och handling. Har man svart bälte i lek så har man. Men jag har nästan svart bälte i skola också, och det är ju rätt roligt att hålla i det med. Riktiga vårkänslor fick jag och beata när vi körde lite airboard ute på gården, den jag tjänade ihop till förrförra året när jag sålde jultidningar. Man harvar, plöjer, sår och skördar. Ligger i träda, blommar, växer vilt, eller inte alls, som nu. Vi barn förstår rätt bra den bubbla och storm som drar över världen, men vi lyckas leka och glömma det ibland, och det gör oss gott. Det gjorde också farfar gott att komma hem igen idag efter en sjukhusturné, precis som mormor förut, och nu ska vårens krafter, och mina, ta oss in i densamma. Häng på bara. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0