200326 fattar läget

Två korv med bröd på två minuter var min frukost. Att peta i sig fil, yoghurt, en smörgås, flingor, för att inte tala om ett ägg, tar minst 45 minuter, och då blir jag ändå inte klar. Men varm mat, varför inte pyttipanna, KAPHOW! Lite åt full english breakfasthållet på mig, är väl mitt brittiska blod... Jaja, dagen gick och jag fick beröm för min talang, vilja och kamratskap på gympan av gympaläraren. Roligt att höra, så roligt att jag ville berätta. Sen var det lek förstås, men kom hem i lagom tid av egen vilja för att fixa engelskauppgiften innan middag, och mer lek. Mycket smartare, mycket lugnare, mycket bättre. Nu badar jag i mitt badkar, som pappa sent om sider kom på har en blomma på utsidan, inget han sett innan (jag förstås), men vem är förvånad, både över att han inte sett den, och att det var en blomma. Fick hjälpa honom med lite nackmassage och på mitt initiativ lite intern 1177 (mamma) pga en allt jobbigare nackvärk från natten (även om hon kanske framförallt är expert på nedre delar, i mitten, och på baksidan liksom...), men fick bra råd. Vi hittade t o m en värmekudde från 1994 enligt kvittot, längst bak i medicinskåpet, förmodligen köpt av moster ina, förmodligen inte använd på 25 år, men funkade! Vi tittade på varandra och skrattade och jag gav en massa förslag på när jag kunde använda den, t ex när jag har ont i magen, vilket jag inte haft på länge, peppar peppar. Peppar var det allt annat det smakade när mamma och jag åt glass på uteplatsen på kantat, när vi sågs under bra former för att ta ifatt lite. Är ju hos pappa nu när mamma är lite hostig. Vad det än är så är det ju dumt om jag skulle behöva vara hemma från skolan för lite vanlig förkylningshosta, vilket jag skulle behöva. Jaja, en dag i taget, vi jobbar på, jag fattar läget. Tänker på er alla. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0