200504 grönt ljus

Ibland går dagarna rasande fort, fast var och en av dom, nästan varje timme, går väldigt långsamt. Det är konstigt det där, hur man upplever tid. Men jag förstår också, när man stannar upp, eller behöver stanna upp, så vet jag ju själv att det går långsammare. Hursomhelst så har dagarna ramlat på, men visst är det speciellt med farfar som är så sjuk, och som kommer resa vidare. Jag har haft kontakt och fått kontakt tillbaka och det känns skönt.Tänker på honom, allt vi gjort, allt jag fått i tid och upplevelser, önskar det bästa, och försöker förstå det stora hela, och jag gör det rätt bra faktiskt, det märker pappa när jag försöker förklara. Under tiden tar jag mig fram och an saker i min vardag som vanligt. Skola, basket, och alla dessa vänner, all denna lek i överljudsfart, och dessa övernattningar, och det är ju egentligen alldeles underbart. Ikväll sover vi tillsammans på landå pappa och jag och det var rätt längesen. När han var på väg från farfar ringde jag honom och sa en sån grej som känns så rätt, och som gjorde pappa så glad. Rätt mysigt med landåkväll, vi har saknat det. Tog mig en melonstund i mitt rum. Nu är det grönt ljus för våren, värmen, vänner, från vida vidder till väsby, och att resa vidare, på varje vacker väg vi varsamt vandrar. E 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0