200527 festliga dagar, trots allt

Ja det är mycket att vara glad åt också. Att man möts över huvud taget, att man kan mötas i varandras leenden och ögon, som jag äntligen fick göra med mormor och morfar igår på uteplatsen på kantat. En välbehövlig stund där vi fick ta ifatt på ett fint sätt. Och sen all lek förstås, denna lek som spinner i överljudsfart nuförtiden. Jag behöver nästan hjälp med att komma ner på jorden, hem och skola och sånt, men det funkar. Efter skolan hade Emelie ett litet after school med de närmsta för hon fyllde år. Jag och tjejerna gav henne lite små fina grejer och så gav jag henne min basketkorg och lilla boll och hon blev så glad. Efter att jag och tuva samlat alla sniglar på tomten och bjudit dom på konferens med måltidspaket och firmafest, tog jag det lugnt hemma och väntade in pappa från jobbet som kom hem något senare men inte sent. Vi tog ifatt, pratade skola och lek, hur kul och viktigt det är att ha kul, och det som är bra att tänka på däremellan. Somnade riktigt himla skönt trött. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0