201026 hov och sov på höstlov

Nu är det så mycket att stå i så lovet får nästan vara lite landningsbana. Skridsko i tisdags där gifflar och choklad är det viktigaste som sagt, men det gick även bra med grillorna. Jag är vass på fys, också. Skönt med långsam fys också. Jag och tuva gick en riktigt långpromenad i fredags och pappa fångade mig i en bild där jag lyste som naturen. Innan hade vi haft en schysst halloweendag på skolan. Vi pratade som bara 12 åringar kan prata. Och vi pratar, och chattar, och snappar, och messar, och mmsar, och, ja, allt, hela tiden, och det är väl som det är, men skönt att bli väckt ur bubblan ibland när en annan verklighet kallar på uppmärksamhet, eller t ex en pappa. Jaja, vi har kläm på läget. Och i fresta har dom kläm på läget, denna gång med morfars födelsedag på torsdagen. Tuva och jag fortsatte på lördagen med dans. Det vankades regnn och pappa föreslog regnbyxor, men jag sa att jag hellre cyklade i regnet med tights än att ha regnbyxor, även om tightsen blir blöta, och pappa hade svårt att komma runt min för mig väldigt självklara uppfattning. Och såklart, nåt större regn kom aldrig. Allting klart... På kvällen hade vi bjudit in beata, camilla och david på middag och sofia var också med. Hon kom framåt eftermiddagen och vi tog en chansning till forum med bilen för att handla men då vi inte hittade en p-plats och det började ryka ur pappas öron så släppte vi honom och åkte hem och käkade lite köttbullar. Det var bra det, men han skrev och kollade så vi var ok, även om det mer var vi som undrade om han var ok... En mysig kväll, kul att se att vi också kan bjuda upp till dans med lite finess, och mysigt att vara jämnt antal liksom som en omväxling. Söndag morgon vinkade vi av sofia och så mötte vi upp med storis och peter. En ny utflykt stod på programmet, ett dygn i västerås. Och nu vet jag att en ångfabrik från 1917 står som bakgrund för det hotell och äventyrsbad som finns där, och att steam betyder ånga. Vi bodde dock på ett annat hotell. Mysig tradition. Frukostbuffén led inte av mitt och storis besök direkt där vi satt och knaprade på en toast. Var en smula trött och halvsov i bilen, halvsov på stadium outlet i barkarby, men vaknade till när jag mötte upp delar av klassen som bokat på jumpyard kl 13, och det höll i sig under eftermiddagen med jinda och emelie när vi drog till stallet. Hästarna var dock upptagna så vi for tillbaka rätt snabbt, om än hängde i parken en stund. Väl hemma blev jag trött igen och pappa gick runt och stod till tjänst... Efter dusch blev det melon och tröttheten glömde sin uppgift. Nu landar vi dock snart och ser fram emot att vila ut lite under lovet... Men jag tror det vankas grejer runt hörnet efter konferensen med tjejerna i e.m. Jag återkommer. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0