210204 på gång med sång

Kort rapport med lite sport. Dans i söndags. Premiär, där tuva hoppat av men i sällskap av jinda och emelie, som hakade på bra och tyckte det var kul. Kul för mig med! Vi har stämt av läget ytterligare på landå och uppdaterat plattformen inför slutet av vintern och våren med hur vi har det, vill ha det, och hoppas på. Kändes fint och bra, vi kom liksom upp en nivå med plattformen i ge och ta, ge och få, ge och nå, le och så... Stämningen är god och jag testar mina vingar, nja, sitter iallafall lite på grenen och tittar ner på marken och undrar hur det här ska gå, men jag ruskar på fjädrarna och gör mig redo för mitt nästa lilla kapitel, om än litet. Det är inte så dumt. Små kapitel i taget, sen kvittar det ju hur lång boken är, bara man löser och läser sina kapitel. I skolan. I livet. Det har blivit lite pulka i dagarna, ett bevis också på att barnet är kvar... Idag också, och så sover Tuva över, det var inte igår. Pappa har lekt hotellvärd och allt är på plats för ikväll, och imorrn då vi fixar frulle själva, pappa ska leka frukostvärd på sitt jobb. Jag har fått kliva ut längre på grenen och jag tror jag kan fixa det. Så har vi sagt, så har vi gått igång. Jag sitter där och tittar och ut ur mig kommer sång. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0