210608 vi ses

Nu sörni! Nu vankas sommarlov runt hörnet! Vi städar vårt klassrum och annat, vi fnissar och tisslar och skrattar och bubblar över det som kommer. Vi badar såklart och renar oss från ett konstigt år, för oss också, även om vi fysiskt inte lidit som alla stackars äldre, som befunnit sig i både inre och yttre isolering. Men som sagt, lite svårt att greppa i vår ålder. Vad hände liksom. Nå vi är på väg ut och det ska bli skönt. Och att springa ut på fredag. Ut i sommaren, sommarlovet, ledigheten, vilan, glädjen, förväntan, spänningen, ja allt det där, ni vet ju själva. Livet i skolan har varit bra i år också, och jag går från klarheter till nya klarheter, det visar även mina betyg som förvisso bara är hjälpande riktmärken, inga stämplar i pannan. Jag har koll på läget, och det känns bra i kropp, knopp och själ, det kan man se på mig. Sommaren som sagt, och jag vet att det blir bra på alla sätt. Med er, med vänner, med äventyr och upplevelser, små som medel, kanske stora, vi får se, men jag är nöjd hur än det blir, sån är jag. Ser fram emot att rapportera mitt sommarlov, och jag hoppas vi ses ofta inom kort. Er E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0