210315 lite längre ut på grenen

Samma visa har sjungits sedan sist. Snön kom och gick. Idag joggade jag och Emelie en sväng! Ni har väl alla haft era olika kamratskaper som barn, men det här gänget undrar jag hur jag ska kunna "släppa", om jag nu överhuvudtaget behöver göra det en dag, vilket jag inte tror faktiskt, man kommer för djupt, så visst, en "parallell familj" är dom allt, men så är det väl. Nu surrar vi lite om högstadiet där det nu är klart att det blir Ekliden, en uppskattad stor högstadieskola i Nacka rakt över stora vägen, och marginella inriktningar som man kan välja emellan, även om baslektionerna ligger lika. Jag har bett om mandat att välja själv men förstår att det inte är dumt att bolla med mamma och pappa, om inte annat för att få mina egna tankar bekräftade, och det är väl där det rätt mycket ligger just nu, och som ger mig än mer kraft att flyga på egna vingar, och så ska det ju vara. Nå. (som om jag skriver så...) Det är väl i det stora hela inte så fruktansvärt allvarligt såklart, man vet ju hur livet funkar, och lär veta mer om, men omställningarna i framtiden kanske blir enklare när man kommer på andra tankar om man har lite tankar med sig redan nu. Lagom är fest! Och jag är bäst, som jag! E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0