210502 Sköna maj, till häst!

Vintern rasar och jag rosar runt. Äntligen var det dags för ridning med Emelie och vi gjorde ett dygn av det med att sova hos Sofia och Mymlan på valborgsmässoafton där vi myste och käkade hemrullade köttbullar. Brasan frasade och det var skönt att hänga i den lugna skogen. Dagen efter åkte vi till Lappdals Islandshästar i Åkersberga och fick oss en härlig tur efter en del genomgång. Vi slogs av att jag faktiskt aldrig ridigt, förutom lite på skansen när jag var 6 år typ, och trots alla timmar i stallet senaste året. Men min kärlek till djur och med fysiskt "bollsinne" så löste jag alltihop, t o m galopp, plötsliga infall från hästen, och satt säkert i sadeln, och leendet blev bara bredare och bredare. Vi får se om jag får blodad tand, men härligt var det, och kul att få dela det med Emelie, och pappa och Sofia förstås. Hem till landå i full galopp för 50-årsmiddag på restaurang för Rasmus pappa Anders. Roligt att göra en grej med dom igen och ta ifatt med Rasmus, och kanske inte känna mig som "13" så mycket under kvällen utan hänga med Rasmus och hans kompis och bara leka och skratta, även om jag förstås gör det som 13 också! Mycket! Sov ut ordentligt och har haft en rejäl träningsvärk idag. Men det var det värt förstås. Nu är våren här och jag sitter till häst, både bildligt och bokstavligen. Yeeeehhhaaaa! E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0